04 mrt 2024 door Wouter

Een discutabele, late tegentreffer zorgde dat de topper tussen Slekker Boys en vv Linne onbeslist bleef. Dit artikel neutraal schrijven bleek een flinke opgave, maar we hebben ons best gedaan.

Op een prachtige lentedag was er veel publiek afgereisd naar het sportcomplex van Slekker Boys. De topper tussen de nummer één (Slekker Boys) en de nummer twee (vv Linne) stond op het programma. Bij winst van vv Linne zou het gat tot twee punten verkleind worden, bij verlies een achterstand van acht punten.

vv Linne was in de eerste helft de bovenliggende partij. Kansen waren er wel, maar de keeper van 'de Slek' werd niet echt getest. In de 30e minuut zorgde Kai Mevissen voor de openingstreffer na een prima dieptebal van Martijn Hulsbosch. Kai wipte de bal over de keeper het doel in en zorgde veur vreugde bij de vv Linne aanhang.

De tweede helft werd er meer en meer strijd geleverd. Slekker Boys bleef ballen er in pompen om gevaar te stichten. vv Linne counterde, kwam enkele keren er goed uit, maar de scherpte voor het doel ontbrak. Slekker Boys bleef de ballen en aanvallers er in gooien, maar vonden steeds doelman Tim Suntjens of een verdediger op hun pad.  vv Linne leek met de winst er vandoor te gaan, totdat de 95e minuut aanbrak.

Uitgerekend in deze topper gebeurde iets wat nog nooit vertoond is op de velden. De laatste vrije trap, welke al discutabel was, kwam vanaf de flank voor het doel van vv Linne. Slekker Boys had hun doelman mee naar voren gestuurd en deze kopte de bal knap op doel. Ware het niet dat vv Linne al jaren kan vertrouwen op hun uitstekende doelman Tim Suntjens. Tim pareerde bal uitstekend uit de hoek en de bal kwam terug het spel in. Tot ieders verbazing floot de scheidsrechter en wees naar de middenstip: doelpunt voor Slekker Boys. Consternatie alom, de bal werd ruim vóór de lijn weggehaald door de doelman, maar alsnog keurde scheidsrechter Keulen, die ter hoogte van de strafschopstip stond, hem goed. Hevige protesten van spelers, trainers en publiek ten spijt. Ongekend en nog nooit vertoond. Uiteraard juicht Slekker Boys en hielden zij zich vast aan de beslissing van de scheidsrechter. Er werd in 'de Limburger' door de doelman van Slekker Boys verteld dat de bal er overduidelijk in zat. Slim, maar hij zal zelf beter weten. Direct na de aftrap floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en zo bleef de topper onbeslist: 1-1.

Laten we er verder geen woorden aan vuil maken, de 1-1 was een terechte uitslag gezien het spelbeeld. Hoe deze 'goal' goedgekeurd kon worden was voor iedereen een raadsel. Het betekent wel dat de kloof tussen Slekker Boys en vv Linne vijf punten blijft en de druk niet verder opgevoerd kon worden.

Slekker Boys 1 - vv Linne 1 1 - 1 Kai Mevissen

Ook vv Linne 2 wist hun goede serie geen vervolg te geven. Vorige week werd er met 4-1 gewonnen van de nummer 2 ONDO. Op bezoek bij de koploper NWC Asten werd er een 3-0 nederlaag geleden. De koploper, welke nog geen punt had verloren, was een maatje te groot voor het 2e elftal. Het uitvallen van Yordi Linssen met een blessure was een smet op de wedstrijd. Stan Raemakers had in de 2e helft nog de uitgelezen kans om een eretreffer te maken, maar schoot de strafschop op de paal. De komende wedstrijden bieden voor vv Linne 2 meer kans op punten. In de serie tegen Heythuysen 2, SHH 4 en Wilhelmina '08 2 zullen er punten gepakt móeten worden.

NWC Asten 4 - vv Linne 2 3 - 0

Ook vv Linne 3 ging zonder punten naar huis. In een onderling duel om de 4e plek werd er nipt verloren van Sportclub Leeuwen 4. Ondanks enkele prima kansen kwam de ploeg van Walter Knippenberg net te kort om een resultaat mee naar huis te nemen. Mike Jeurissen zorgde met een mooie boogbal voor de voorsprong, maar Sportclub Leeuwen 4 draaide de wedstrijd alsnog om. In de tweede helft bleven de kansen uit en een 2-1 nederlaag was een feit.

Sportclub Leeuwen 4 - vv Linne 3 2 - 1 Mike Jeurissen

Redders van de dag waren de dames van trainer John op 't Veld. De dames konden een keer lekker uitslapen op een zondag, gezien de aftrap om 13:00u in Koningslust was. Het uitslapen deed de dames goed, met maar liefst 0-8 werd er gewonnen. Zo blijven de dames druk op RKSVO VR1 houden om plek 3. Weer was Naomi Henderickx de gevierde vrouw. Met maar liefst vier doelpunten gaf zij een goed vervolg aan haar hattrick van vorige week. Gaby Mevissen mag natuurlijk ook niet ontbreken bij de doelpuntenmakers, zij scoorde drie maal. De overige treffer werd gemaakt door....Juultje de Rijk!!! Voor het eerst sinds dat zij bij de dames speelt scoorde Juultje. De prachtige volley was voor de doelvrouw van Koningslust te krachtig om te stoppen. Juultje scoorde eindelijk en de dames vlogen op haar af om dit samen met haar te vieren.

zondag 4 maart 2024
Koningslust VR1 - vv Linne VR1 0 - 8 Naomi Henderickx 4x, Gaby Mevissen 3x en Juultje de Rijk

De wedstrijd van de Veteranen werd afgelast. VV Linne 35+ start aanstaande vrijdag weer met haar programma. De wedstrijden worden gespeeld in Herten.