26 feb 2024 door Wouter

Gisteren wisten alle seniorenteams van vv Linne hun wedstrijden te winnen. Het beloofde een mooie dag te worden gisteren, op het sportpark in Linne. Het zonnetje scheen en er stonden maar liefst vier wedstrijden op het programma.

Allereerst was het om 09:30u de beurt aan de dames van vv Linne. Zij stonden voor een moeilijke opgave, gezien de nummer twee Slekker Boys VR1 op bezoek kwamen. De ploeg van trainer John op 't Veld liet zien over de nodige veerkracht te beschikken en knokten zich naar een 4-3 overwinning. Naomi Henderickx was de gevierde vrouw met een hattrick. Gaby Mevissen liet zien het scoren nog niet verleerd te zijn en maakte ook een doelpunt. Opvallend was het wel dat er twee speelsters kramp kregen. Zowel Gaby als ook Karlijn lagen gestrekt op de grond en kregen kramp in beide kuiten. Wellicht dat er toch wat harder getraind mag worden door deze dames....

VV Linne VR1 - Slekker Boys VR1 4 - 3 Naomi Henderickx 3x en Gaby Mevissen

De spelers van vv Linne 3 kregen het voorproefje van de échte derby in de middag. Ook zij mochten aantreden tegen MBC '13, maar dan tegen het 2e elftal. Het werd een nipte overwinning. Door doelpunten van Mike Jeurissen en Colin Frencken (ex- MBC '13 speler) werd er met 2-1 gewonnen en sprong vv Linne 3 naar de 4e plek in de ranglijst.

vv Linne 3 - MBC 13 '2 2 - 1 Mike Jeurissen en Colin Frencken

Om 12:00u was het de beurt aan vv Linne 2. Zij ontvingen de nummer 2 ONDO. Na twee minuten was het al raak! Mistte Timon Essers eerst nog een grote kans, uit de daaropvolgende hoekschop scoorde Stan Raemakers met het hoofd de openingstreffer. Lange tijd leek het een 1-0 ruststand te worden, maar door een goede uittrap van invalkeeper Marc Blaauboer werd Rowan Pecasse weggestuurd. Deze wilde de bal klaarleggen voor Timon Essers ware het niet dat er een verdediger tussen kwam en deze (on)gelukkig in eigen doel schoot. In het vervolg van de wedstrijd kwam vv Linne 2 niet meer in de problemen en scoorden zij via Jeroen Versteegen en Yordi Linssen nog tweemaal. ONDO deed net voor het eindsignaal nog iets terug, maar de drie punten bleven in Linne.

zondag 25 februari 2024
vv Linne 2 - ONDO 2 4 - 1 Stan Raemakers, Jeroen Versteegen, Yordi Linssen en ED

Om half 3 stond dan echt de derby op het programma. Het eerste elftal nam het op tegen de buren uit Maasbracht en wisten dat het wel eens een zware dobber kon worden. Niets bleek minder waar, na een vlot doelpunt van Yves Krekelberg wist Linne al snel dat de buit binnen was. Zeker na het doelpunt van Christian Deneer en niet veel later een rode kaart voor MBC '13. In het verloop van de wedstrijd kwam Linne geen enkele keer meer in de problemen. Met een 5-0 ruststand (nogmaals Yves en 2x Barney) was al duidelijk dat de drie punten in Linne bleven. Het enige smetje op de wedstrijd was dat er in de 2e helft veel slordigheden in het spel kwamen en er maar één keer gescoord werd tegen 10 man. Volgende week staan de mannen voor een heuse topper. De uitwedstrijd tegen Slekker Boys zal en moet gewonnen worden om nog enige aanspraak te houden op de bovenste plaatsen.

zondag 25 februari 2024
vv Linne 1 - MBC '13 1 6 - 0 Barney v/d Heide 3x, Yves Krekelberg 2x en Christian Deneer