12 jun 2023 door Wouter

Het eerste elftal van vv Linne is gisteren gedegradeerd naar de 5e klasse. Een fikse tegenvaller, die we met z'n allen ook weer zullen overwinnen.

Het gehele seizoen was het stuivertje wisselen om de plaatsen voor nacompetitievoetbal. vv Linne zette onder de derde trainer van dit seizoen Michel van Bezel een mooie eindsprint neer met tien punten uit de laatste vijf wedstrijden. Helaas werd het lot op de laatste speeldag beslecht door een opvallende 7-1 overwinning van Waonder Forest op vv Roosteren. vv Linne moest de nacompetitie spelen, waarin het sv Roggel trof in een beslissingswedstrijd.

Op het sportpark van FC Maasgouw werd daar gisteren terecht met 2-0 verloren van een sterker spelend sv Roggel. Het verdriet en de teleurstelling was er, echter werd dit snel omgezet naar berusting en acceptatie van het degraderen naar de 5e klasse.

We vinden (wellicht gekleurd door een Zebra bril) allemaal dat deze ploeg geen degradatie verdiend heeft, maar het is wel de realiteit. Met deze realiteit zal men moeten leven en het omzetten in een uitdaging. De uitdaging om het uitstapje naar de 5e klasse maar één seizoen te laten duren en we samen weer de weg naar boven vinden.

Als we hier met zijn allen de schouders onder zetten, dan mag deze wens ook zeker uitgesproken worden. Onder de nieuwe trainer Hafid Bendaoud en enkele versterkingen (hierover later meer) zal deze weg gevonden moeten worden. Volgend jaar waarschijnlijk tegen o.a. MBC '13, SNA, RKAVC en St. Joost. Wedstrijden op een iets lager niveau, maar ook weer leuk om tegen andere verenigingen in de buurt te spelen.

Aanstaande donderdag zal er door de selectie nog een afsluitende training zijn van 19:00u - 20:00u, waarna een korte presentatie volgt van de nieuwe trainer. De gehele selectie wordt geacht hierbij aanwezig te zijn.