11 mrt 2024 door Wouter

vv Linne heeft gisteren op haar eigen complex verzuimd de periodetitel te pakken in de 5e klasse B. Tegen directe concurrent OVCS werd er een 0-1 nederlaag geleden.

Een overwinning was genoeg geweest voor vv Linne om de 2e periode in de 5e klasse te pakken. De 0-1 nederlaag kwam dan ook hard binnen bij de ploeg. In de eerste helft kwam OVCS na een twintig minuten spelen op voorsprong. Een dekkingsfout bij een hoekschop zorgde er voor dat het bij de 2e paal prijsschieten was.

vv Linne kwam er in de eerste helft nog enkele keren goed uit, maar telkens was de eindpass onvoldoende om tot doelgevaar te komen. In de 2e helft een zelfde wedstrijdbeeld, kansen maar geen doelpunten. Het feest was bij de bezoekers uit Ophoven, vv Linne droop af.

Pijnlijke conclusie is dat vv Linne geen één van de topwedstrijden in hun klasse winnend heeft afgesloten. De thuisnederlagen tegen Slekker Boys, OVCS en Rios '31 zijn beslissend geweest in de strijd om het kampioenschap. De laatste periodetitel zal en moet een prooi worden voor de Zebra's om nog aanspraak te kunnen maken op een plekje in de nacompetitie voor promotie naar de 4e klasse.

vv Linne 1 - OVCS 1 0 - 1

Het 2e elftal van vv Linne kreeg SV Heythuysen op bezoek. Beide ploegen staan in de middenmoot van de 4e klasse, waardoor het een spannende wedstrijd beloofde te worden. Spannend werd het, door toedoen van vv Linne. In de eerste helft waren het vier één op één kansen die werden gemist, in de 2e helft waren dit er maar twee. vv Linne 2 deed zich zelf tekort door het missen van legio kansen. SV Heythuysen was effectiever, scoorde na een half uur spelen de 0-1 en kwam er via de counter enkele malen gevaarlijk uit. De scherpte bij het 2e elftal ontbrak, waardoor het een pijnlijke en totaal onnodige nederlaag werd.

vv Linne 2 - SV Heythuysen 2 0 - 1

In de ochtend trapte het 3e elftal de voetbalzondag af. Het werd een waar doelpuntenspektakel. Het was namelijk lekker weer op het Sportpark Linne en 'mooi-weer-voetballer' Bas Suntjens maakte een einde aan zijn doelpuntendroogte. Onlangs gaf hij aan dat hij het liefste in een voor- of najaarszonnetje speelt en hij hierdoor beter speelt en scoort. Dat bewees hij gisteren door tweemaal te scoren. De overige doelpunten kwamen op naam van Mike Jeurissen en Collin Frencken. vv Linne 3 scoorde dus viermaal, helaas deed de tegenstander Boekoel 1 dit ook en stond er na 90 +6 minuten een 4-4 eindstand op het bord. De eindstand was te danken aan een strafschop van Bas die hij mooi in en tegen de winkelhaak schoot.

vv Linne 3 - Boekoel 1 4 - 4 Bas Suntjens 2x, Mike Jeurissen en Collin Frencken

Op zaterdag speelde de Veteranen na een gigantisch lange winterstop weer hun eerste wedstrijd. Thuis tegen Zwentibold werd er overtuigend met 3-1 gewonnen. De nieuwe speler en aanwinst Wouter Allers scoorde zijn eerste doelpunt voor de Vets.

zaterdag 9 maart 2024
vv Linne veteranen - Zwentibold veteranen 3 - 1 Herre v/d Velde 2x en Wouter Allers

Op vrijdag mochten de dames van vv Linne een inhaalwedstrijd spelen tegen Oranje Blauw '15. Met een krappe bezetting (11 speelsters) trad de ploeg van John op 't Veld aan in Posterholt. In de eerste helft kwamen de dames op een 0-2 voorsprong door Cecile en Anthe. In de tweede helft werd de wedstrijd zwaarder en zwaarder, mede doordat de ploeg geen wissels had. De dames hielden vol en namen drie punten mee naar Linne. Achteraf was trainer John op 't Veld apetrots op zijn dames. 'De dames hebben in de eerste helft zeer goed voetbal laten zien, met mooie combinaties. De corners van Sophie waren perfect en Audrey keepte een goede wedstrijd. In de tweede helft hebben ze gevochten als leeuwen om de overwinning over de streep te trekken. Met 11 speelsters, goede grensrechter Sanne en assistent Leanne, staat hier een trotste trainer'.

vrijdag 8 maart 2024
Oranje Blauw '15 VR1 - vv Linne VR1 0 - 2 Anthe Schroijen en Cecile Henderickx