04 sep 2023 door Wouter

vv Linne heeft haar eerste bekerwedstrijd overtuigend gewonnen van vv Zwentibold. Mede door twee rode kaarten aan de kant van vv Zwentibold is de ploeg van trainer Hafid Bendaoud niet in de problemen gekomen.

Na een vroege achterstand door een eigen doelpunt van Tom Derks, kreeg vv Zwentibold een rode kaart wegens het onderuit halen van de doorgebroken Givan Wiggers. De nieuwe spits Barney v/d Heijde scoorde niet veel later de 1-1, waarna het een zorgeloze middag werd voor vv Linne. De doelpunten volgden zich in rap tempo op. Nog voor de rust kreeg vv Zwentibold een tweede rode kaart voor het beledigen van de scheidsrechter. In de 2e helft bouwden de Zebra's de score uit en werd er uiteindelijk met 7-1 gewonnen.

De overige twee seniorenteams wisten hun eerste bekerwedstrijd niet in winst om te zetten. vv Linne 3 ging in de ochtend met 2-0 onderuit tegen OVCS 3. VV Linne 2 verloor met 4-2 van 3e klasser EMS 1.

Op zaterdagmiddag werd de eerste wedstrijd van het seizoen voor de Veteranen gespeeld. Tegen FC Roerdalen werd eenvoudig met 5-0 gewonnen.

Ook de topscoorderslijst kan weer gevuld worden. De seniorenteams mogen hun doelpunten vanaf de 1e competitiewedstrijd doorgeven. Voor de Vets start de telling van de doelpunten vanaf afgelopen zaterdag.

zaterdag 2 september 2023
vv Linne Veteranen - Roerdalen Veteranen 5 - 0 Manny v/d Beek 2x, Nick van Vlodrop 2x en Herre v/d Velde

zondag 3 september 2023
vv Linne 1 - vv Zwentibold 1 7 - 1 Barney v/d Heijde 2x, Dillon Janssens 2x, Gio Swemers en ED