15 apr 2024 door Wouter

Gisteren, op 14 april, was de derde editie van Zebra Zunjig op ons zonnig sportcomplex. Helaas moest het 3e elftal op zaterdagmiddag horen dat hun wedstrijd niet door ging. Zo werden er geen vier, maar drie wedstrijden gespeeld.

De dames trapte de dag om 09:45u al af. Tegen de dames van fusieclub Oranje Blauw '15 kon geen vuist gemaakt worden. De tegenstander was sterker en vooral erg fel. Lang geleden dat er zo'n vinnige strijd was tussen de dames, wat na de wedstrijd nog even zorgde voor enkele krachttermen. De dames van John Op 't Veld wisten er een gelijkspel uit te halen. Twee doelpunten van Audrey, een vrije trap en een strafschop zorgde voor een 2-2 eindstand.

vv Linne VR1 - Oranje Blauw '15 VR1 2 - 2 Audrey Thijssen 2x

Om 12:00u speelde het 2e elftal tegen Veritas 3. Door enkele verschuivingen naar het eerste elftal wegens blessures, mocht ook Tom Geelen opdraven tegen zijn oude team. De ingestuurde hoekschoppen zorgde voor het eerste gevaar en het duurde eigenlijk te lang voordat de 1-0 op het scorebord stond. In de 30e minuut was het Victor Hendrickx die op aangeven van wederom Cas(sist) Eijssen de score opende. Nog geen 10 minuten later scoorde Victor zijn tweede van de middag en Linne ging met een 2-0 voorsprong rusten. Na de rust werd de score rustig uitgebouwd. Bas Suntjens, normaal acterend in het 3e elftal, pikte zijn doelpuntje mee en Luuk Louisse vierde zijn rentree met een doelpunt. De score had nog enigszins hoger kunnen oplopen, ware het niet dat het vizier na de 4-0 niet meer scherp stond. Veritas 3 kreeg in de allerlaatste minuut nog een strafschop, maar wist deze niet te verzilveren. Doelman Marc Blaauboer dook naar de verkeerde hoek, maar de doelpaal bracht redding.

vv Linne 2 - Veritas 3 4 - 0 Victor Hendrickx 2x, Bas Suntjens en Luuk Louisse

Het eerste elftal liep om 14:30u met jeugdspelers van JO-7 t/m JO-9 het veld op. Rookpotten zorgde voor een mooie sfeer en alles leek er op dat we een mooie voetbalshow voorgeschoteld kregen. Helaas bleef dit bij een mooie gedachte. Misschien wel de slechtste wedstrijd van de kant van vv Linne dit seizoen werd gespeeld. De 3-0 winst mocht eigenlijk niet gevierd worden met dit vertoonde spel. Christian Deneer opende in de 18e minuut de score, waardoor Bram Cramers de vooraf ingevuld Blinde Toto won. Dillon Janssens verdubbelde de score nog voor rust, Barney scoorde in de laatste minuut zijn 33e doelpunt dit seizoen. Een wedstrijd waar vv Linne grossierde in balverlies en nauwelijks tot uitgespeelde kansen kwam. De strijd om de derde periode ligt helemaal open, maar dan zal er uit een ander spreekwoordelijk vaatje getapt moeten worden om hier aanspraak op te maken.

zondag 14 april
vv Linne 1 - SNA 1 3 - 0 Christian Deneer, Dillon Janssens en Barney van der Heide

Het wedstrijdboekje van Zebra Zunjig is hier te downloaden als PDF