28 jan 2023 door Wouter

Met Hafid Bendaoud heeft vv Linne een nieuwe hoofdtrainer voor het seizoen 2023/2024 gevonden. Hafid is momenteel trainer van IVS in de 4e klasse C, dezelfde klasse waar vv Linne actief is.

De inmiddels 45-jarige coach heeft in het verleden kort gevoetbald in de jeugd van Fortuna Sittard, waarna hij de rest van zijn jeugd bij Lindenheuvel heeft gespeeld. Hierna is hij doorgestroomd naar het 1e elftal van Lindenheuvel welke destijds in de hoofdklasse actief was. Na vier jaar Spaubeek heeft hij bij het inmiddels gefuseerde Heidebloem zijn carriere afgesloten.

Zijn trainerscarriere begon hij bij jeugdelftallen in Lindenheuvel en Spaubeek, waarna hij vijf jaar assistent is geweest bij Heidebloem. In deze periode is Heidebloem door twee kampioenschappen opgeklommen naar de 1e klasse. Bij SVE Einighausen heeft hij voor het eerst op eigen benen gestaan en is hij in vijf jaar tijd tweemaal gepromoveerd. Bij zijn huidige club IVS staat hij inmiddels vier jaar aan het roer en heeft hij na het kampioenschap van afgelopen jaar de club nu naar de top van de ranglijst gebracht in de 4e klasse C.

Hafid: ''Na enkele gesprekken met diversie clubs heeft de positieve klik met de technische commissie van vv Linne ervoor gezorgd dat we elkaar hebben gevonden in de samenwerking voor volgend seizoen.''

Hafid noemt vv Linne een mooie vervolgstap in zijn trainerscarriere. ''De selectie heeft een goede leeftijdsopbouw en het complex is een schitterend plaatje. Ik ben overtuigd om samen met de staf en selectie een mooi seizoen tegemoet te gaan. Een seizoen waarin we samen met veel voetbalpassie en plezier succes proberen te behalen!''

Na de carnaval zal Hafid zich gaan voorstellen aan de selectie. Hij zal in deze periode ook gesprekken met spelers en staf organiseren om zich optimaal voor te bereiden op het komende seizoen.

De technische commissie en daarmee ook het bestuur van vv Linne is uitermate tevreden dat ze met Hafid een enthousiaste trainer hebben binnen gehaald die in het verleden al diverse successen heeft behaald in zijn trainerscarriere. Er wordt uitgekeken naar een mooie samenwerking.