VV Linne is een amateurvoetbalvereniging uit het mooie kerkdorp Linne in de gemeente Maasgouw.

Op ons sportcomplex aan de rand van Linne spelen op dit moment 3 heren seniorenteams (waaronder een veteranenelftal), 1 dames seniorenteam, 1 35+ team en 11 jeugdteams hun thuiswedstrijden. Het eerste elftal komt komend seizoen uit in de 5e klasse B, terwijl ons dameselftal in de 5e klasse speelt. Onze hoofdtrainer is Hafid Bendaoud, die sinds het seizoen 2023-2024 voor de groep staat.

Daarnaast is ons complex de thuisbasis voor het PSV FUNdament waarbij jeugdige talenten uit de omgeving een vooropleiding tot jeugdspeler van PSV kunnen genieten.

Accommodatie
Vanaf het seizoen 2011-2012 speelt VV Linne met veel trots op het moderne sportcomplex Sportpark Linne aan de rand van het dorp aan de Sportveldstraat en tegen de Rijksweg aan. In het midden van ons complex bevindt zich een ruime, gezellige kantine met grote bar, keuken en bestuurskamer. Vanuit de grote, hoge ramen van de hoger gelegen kantine zijn de wedstrijden en trainingen op beide kunstgrasvelden uitstekend te volgen. Onze kunstgrasvelden zijn nog altijd van hoge kwaliteit kunstgras. Aan de kantine vast liggen de kleedlokalen: 8 ruim opgezette kleedkamers voor de teams en 2 scheidsrechterslokalen. Door deze mooie faciliteiten kan ons complex gebruikt worden voor vele doeleinden.

In het verleden speelde VV Linne op verschillende andere velden. Vanaf het oprichtingsjaar 1910 werd gespeeld op een speelveld (of misschien beter: klein, zandig terrein) gelegen achter villa Bethula naast de Vlootbeek. De eerste competitiewedstrijden werden in de jaren 20 gespeeld op een weiland in de Weerd. Na veel bloed, zweet en tranen mocht in 1923 een speelveld aan de Oudeweg gebruikt gaan worden, daar waar nu woonerf Borgshof ligt. Vervolgens verhuisde de club in 1973 naar het illustere sportcomplex Kraaiveld, waar het voor het eerst een lichtinstallatie kreeg als mede een derde veld (of misschien beter: klein, zandig terrein in latere jaren). Op het Kraaiveld speelde de Linner teams hun wedstrijden totdat ze in 2011 eindelijk konden verhuizen naar een fonkelnieuw complex: het huidige Sportpark Linne.

Tenues
VV Linne wordt al sinds begin vorige eeuw gekenmerkt door haar blauwwit gestreepte tenue, waaraan we de bijnaam Zebra's hebben te danken (zie ook Historie). Met dank aan onze hoofdsponsor Hansen Dranken staat VV Linne altijd net gekleed op het veld. Sinds 2018 dragen we Masita tenues. Bij het onderstaande thuisshirt horen een zwarte broek en blauwzwart gestreepte kousen. Het uittenue bestaat uit een effen rood shirt, een zwarte broek en roodzwart gestreepte kousen.