13 mrt 2023 door Wouter

Zowel vv Linne 1, als ook vv Linne 2 is het niet gelukt om met 10 man een overwinning binnen te slepen. Waar het vv Linne 2 nog lukte om een gelijkspel als resultaat te behalen, was het voor vv Linne 1 wederom een verliespartij.

Een rode kaart in de 30e minuut voor Tom Derks maakte de middag in Born niet makkelijker. Er stond al een 2-0 achterstand op het scorebord, waarna vv Linne 1 met 10 man verder moest. Gelukkig bleef de schade beperkt en wist Born in de slotfase alleen nog een doelpunt te maken. De zorgen nemen met dankzij deze verliespartij toe in Linne. De concurrenten voor de onderste plekken weten hier en daar wel punten te pakken, waar dit bij Linne uitblijft. Hierdoor is men in de situatie gekomen dat de komende twee wedstrijden gewonnen móeten worden om enigszins zicht te houden op de veilige plekken.

Voor vv Linne 2 was het een wedstrijd met twee gezichten. Tegen het 2e elftal van Oranje Blauw '15 leek er tot de 75e minuut geen vuiltje aan de lucht. Met een 2-0 voorsprong (twee keer Timon Essers) leken de drie punten meegenomen te worden naar Linne. Door twee blessuregevallen en maar 12 man op het formulier moest vv Linne 2 het de laatste 10 minuten met een man minder doen. De wissels waren op en er werd met 10 tegen 11 gestreden voor de drie punten. Oranje Blauw '15 2 wist hier gretig van gebruik te maken en scoorde in de slotfase tweemaal tegen een ondertal aan Linnenaren. Door het missen van deze twee extra punten kan vv Linne 2 niet de stap maken richting de subtop van de 4e klasse. Helaas zal het in de komende weken niet anders zijn met de personele problemen.

De dames van vv Linne wisten hun verre reis naar Lomm te belonen met drie punten. Doelpunten van Darnisha en Gaby zorgde er voor dat een 1-2 overwinning werd behaald. De druk op concurrenten FC Maasgouw en vv Helden blijft behouden.

vv Linne 3 mocht op bezoek bij titelkandidaat EVV Echt 4. De mannen van het 3e weerde zich kranig, maar verloren wel 4-2. Doelpunten kwamen op naam van, hoe kan het ook anders, Bas Suntjens.

Op vrijdagavond speelden de mannen van het 35+ team hun eerste wedstrijden na een kampioenschap en daaropvolgend lange winterstop. De mannen zijn een klasse hoger ingedeeld, wat ook te merken was aan de resultaten. Er werd gewonnen, gelijkgespeeld en verloren.

In de zaterdagnamiddag was het de beurt aan de veteranen. Zij speelden met 2-2 gelijk tegen de veteranen van vv Zwentibold. Manny van de Beek en Jos Peeters zorgde voor de doelpunten.

vrijdag 10 maart 2023
vv HEBES 35+ - vv Linne 35+ 1 - 0