25 mrt 2024 door Wouter

De seniorenteams wisten zaterdag en zondag al hun wedstrijden te winnen. Met maar liefst 21 doelpunten voor en maar twee tegen werd het een perfecte score.

vv Linne boekte gisteren een klinkende 6-1 thuiszege tegen vv St. Joost. Werd er in de heenwedstrijd nog in de laatste minuut gewonnen, was er gisteren geen sprake van een echte wedstrijd. Binnen tien minuten was het al raak door een doelpunt van Givan Wiggers. Hij rondde prima af op aangeven van rechtsback Thom Cleven. Vlak na rust werd de score snel uitgebouwd naar 3-0. Eerst was het Kai Mevissen die met het hoofd scoorde, niet veel later maakte Barney v/d Heide er met een lobballetje 3-0 van. De Zebra's kwamen daarna niet meer in gevaar en wisten de eindstand te bepalen op 6-1 via doelpunten van Tom Derks en wederom twee keer Barney. Barney die inmiddels op 30(!) doelpunten staat in 17 wedstrijden. Over twee weken staat de volgende wedstrijd op het programma, uit tegen Centrum Boys. Hier vervolgt vv Linne 1 haar jacht op de 3e periode.

zondag 24 maart 2024
vv Linne 1 - St. Joost 1 6 - 1 Barney v/d Heide 3x, Givan Wiggers, Tom Derks en Kai Mevissen

Ook het 2e elftal wist eindelijk weer een wedstrijd te winnen. Nadat ze in de vorige twee wedstrijden zichzelf flink tekort deden en nipte nederlagen leden, was het vandaag wel raak. Wilhelmina '08 2 werd met 3-0 naar huis gestuurd. In de eerste helft leek het 2e elftal nog een moeilijke middag te krijgen. De wind had veel invloed op het spel. Toch kwamen ze op een 1-0 voorsprong door Stan Raemakers. Hij verdubbelde de score in de 60e minuut met een kopbal op aangeven van Timon Essers. Nog geen vijf minuten later was het Cas Eijssen die met een prachtig schot de eindstand bepaalde. Een diepe bal werd vanuit de stuit ouderwets in één keer op de pantoffel genomen en vloog schitterend over de Weertse doelman heen. In het komend paasweekeinde mag vv Linne naar Weert toe, om op zaterdag nogmaals tegen Wilhelmina '08 te spelen.

vv Linne 2 - Wilhelmina '08 2 3 - 0 Stan Raemakers 2x en Cas Eijssen

Bij het derde elftal maakte Vincent Zeelen na twee jaar blessuretijd zijn rentree. Uit goed ingevoerde bronnen, had Vincent beter thuis kunnen blijven. 'Eedere pipo had gescoord, maar hae sjuut 'm euver het vangnet'.

Het 3e elftal speelde een goede wedstrijd en gaf geen kans weg tegen St. Joost 2. Mike Jeurissen, de man in vorm, wist al snel de 1-0 te maken. Danny v/d Beek stond vanochtend op en keek eens goed naar buiten. Het waaide en zo wist hij dus dat voorzetten wellicht in het doel konden waaien. Ook hier, geen schot, veel geluk en weinig kunde. De ruststand had hoger kunnen uitvallen, maar kansen waren niet aan Loek en Mike besteed. Ook in de 2e helft speelde vv Linne 3 eenvoudig samen en na een gelukkige hakbal van Bas Suntjens maakte ook hij zijn doelpunt. Mike Jeurissen scoorde alsnog zijn 2e doelpunt, gezien Bas niet zelfzuchtig was nadat hij de doelman omspeelde. De vele kansen hebben helaas niet geleid tot een hogere uitslag, maar trainer Walter Knippenberg was tevreden.

zondag 24 maart 2024
vv Linne 3 - St. Joost 2 4 - 0 Mike Jeurissen 2x, Bas Suntjens en Danny v/d Beek

De dames trapte zoals vertrouwd die voetbalzondag af. Tegen laagvlieger MVC '19 bleef een monsterscore uit. Al snel kwamen de dames door doelpunten van Anthe en Naomi op een 2-0 voorsprong. Het duurde tot na de rust dat er nog een doelpunt viel. Een mooie bal over de verdediging heen van Karlijn Theunissen werd misschien nog wel mooier afgemaakt door Josuine Schuren. Zij lobte de bal in een keer over de uitgekomen Maasbreese doelvrouw heen en bepaalde de eindstand op 3-0.

zondag 24 maart 2024
vv Linne VR1 - MVC '19 VR1 3 - 0 Naomi Henderickx, Josuine Schuren en Anthe Schroijen

Op zaterdag haalde de 'oudjes' van vv Linne ook uit. De Veteranen gingen op bezoek in Melick tegen FC Roerdalen Veteranen. Herre v/d Velde maakte een hattrick en natuurlijk scoorde Manny v/d Beek ook twee doelpunten. Kayan Moors zorgde voor nog een doelpunt, alleen in het verkeerde net. Zo stond er na 70 minuten een 1-5 eindstand op het scorebord.

zaterdag 23 maart 2024
FC Roerdalen Vets - vv Linne Vets 1 - 5 Herre v/d Velde 3x en Manny v/d Beek 2x

vv Linne heeft dit seizoen nog maar twee zondagen waarin er thuis wordt gevoetbald. Reserveer daarom alvast zondag 14 april, wanneer de 2e Zebra Zunjig van dit seizoen zal plaatsvinden.