22 jun 2022 door Wouter

Na twee seizoenen is hij eindelijk weer terug, de topscorer titel van het seizoen. Op 28 augustus 2021 werd er door de Vets de aftrap gedaan voor een nieuwe voetbalseizoen en afgelopen zondag, 19 juni 2022, werd het laatste doelpunt gescoord door een Zebra deze voetbaljaargang. In vogelvlucht de opvallendste doelpuntenmakers bij vv Linne.

We starten bij de top 3 van dit seizoen. Hier zien we (verrassend genoeg) een nieuwe naam. De afgelopen jaren werd de lijst aangevoerd door óf Gaby Mevissen of Manny v/d Beek. Hier is verandering in gekomen, en hoe! Darnisha Sewbarasingh, afkomstig van Slekker Boys, heeft dit seizoen haar neusje voor de goal laten zien en zich ontpopt tot de nummer 1 topscorer van vv Linne. Uiteraard kon Gaby dit niet zomaar accepteren en besloot gewoon net zoveel doelpunten te maken als haar.

De lijst wordt dus aangevoerd door de twee speelsters van vv Linne Dames 1. Er stond geen maat op hun scoringsdrift en zelfs in de laatste wedstrijden gaven zie niet toe aan elkaar. In hun laatste competitiewedstrijd tegen MMC Weert scoorden ze beiden vijf keer, waardoor de stand in de topscorerslijst exact gelijk bleef. Gelukkig bleef een penalty in de laatste minuut trainer John op ’t Veld bespaart, want wie had deze dan mogen nemen?

De nummer 2 op de lijst is spits Herre v/d Velde. Herre spelend bij zowel vv Linne 3 als bij de mannen van 35+ scoorde er dit seizoen lustig op los. In de kleine partijvormen (7x7) behaalde hij het mooie aantal van 24 doelpunten. Net niet genoeg om de dames van de troon te stoten.

Ontbreken kan hij natuurlijk niet in de topscorerslijst, wie anders dan DKA Manny v/d Beek. Ondanks een slepende enkelblessure die hem wellicht zijn carrière gaat kosten wist hij er dit seizoen 11 in te schieten voor het team van 35+. Net zoveel als Nick van Vlodrop deed in zijn debuutseizoen bij de Linner Vets.

No.

Naam

Aantal doelpunten

Gaby Mevissen

Darnisha Sewbarasingh

VV Linne Dames 1

Herre v/d Velde

Nick van Vlodrop

Manny v/d Beek

VV Linne Veteranen

VV Linne 35+

In het gehele seizoen zijn er door alle seniorenteams in totaal 342 doelpunten gemaakt, maar welke ploeg scoorde nou het meest? Op www.voetbal.nl staat dat vv Linne Dames 1 83x gescoord heeft, maar tellen we het aantal doorgegeven doelpunten per maker op, komen we op 88 uit. Wordt er hier gesjoemeld door de dames?? Gebaseerd op de informatie die wij krijgen (helaas missen we één doelpuntenmaker bij vv Linne 1), komen wij op de volgende aantallen uit:

No.

Aantal doelpunten

VV Linne Dames 1

VV Linne Veteranen

VV Linne 3

VV Linne 1

VV Linne 2

VV Linne 4

Totaal

foto Tom

Dan blikken we nog kort terug op de opvallende dingen die wij dit jaar doorgekregen hebben. Wat ons opviel:

• Dat zowel Tom Linders als ook Nick van Vlodrop bij drie verschillende teams hun doelpunten gemaakt.
  • Roy Poels zijn eerste doelpunt voor vv Linne 1 heeft gemaakt (toch?)
  • Gaby Mevissen in één wedstrijd zes maal wist te scoren
  • Ruud Raemakers dit seizoen twee keer gescoord heeft uit een vrije trap en Stan hier al weken niet van slaapt
  • De tegenstanders bij de Veteranen net zo vaak in eigen doel hebben gescoord als Frank Schlechtriem in een heel jaar voor de Vets……
  • De Vets het meest verschillende aantal doelpuntenmakers heeft (16 verschillende spelers)
  • Vincent Zeelen dankzij zijn strafschoppen topscorer van vv Linne 4 is geworden
  • Dillon Janssens het meest op doel heeft geschoten dit seizoen, maar hier maar acht doelpunten aan heeft overgehouden voor vv Linne 2
  • Zowel vv Linne 1 als vv Linne 2 net zoveel doelpunten hebben gemaakt in de competitie.
  • Yves Krekelberg in één minuut een eigen doelpunt maakte en dit direct weer rechtzette in het juiste doel voor vv Linne 1
  • ‘Good Old’ Peter Hannen  samen met zijn zoon  Tijs Hannen gespeeld heeft voor vv Linne 4 en zij beiden gescoord hebben
  • Jake Sanchez  zijn eerste doelpunt ooit maakte voor vv Linne 2Jake Sanchez

Willen jullie de lijst in zijn geheel bekijken, dan kan dit hier. Jullie vinden hier de topscorerslijst van het seizoen 2021/2022 als ook de algehele topscorerslijst sinds het seizoen 2015/2016. Hier is Gaby Mevissen nog altijd de trotse koploper en vragen wij ons af wie haar ooit nog gaat inhalen.

Voor nu even rust met de cijfertjes en het wekelijks updaten van deze pagina. Voor komend seizoen weer de dringende oproep om elk weekend even de doelpuntenmakers door te geven bij de desbetreffende persoon. Zo houden we alles up to date en hopelijk barst er dan ook komend seizoen een mooie strijd tussen de topscorers los.