23 okt 2023 door Wouter

vv Linne is er in geslaagd om de volgende ronde van het KNVB bekertoernooi te behalen na een overwinning op DFO '20 1. vv Linne trad tegen de gefuseerde 4e klasser aan met een gehavend team. Jelle Ritzen, Christian Deneer, Barney v/d Heijde en Marc Blaauboer waren allen niet beschikbaar, waardoor het voor trainer Hafid Bendaoud een uitdaging was om een opstelling neer te zetten.

Het eerste elftal kwam echter goed voor de dag en zeker het eerste half uur was vv Linne de bovenliggende partij. Dit resulteerde dan ook in een mooi doelpunt van Dillon Janssens die werd weggestoken vanuit het middenveld. Toch stond er een 1-1 ruststand op het scorebord, na slordig balverlies op het middenveld. Direct na de thee was het wederom DFO '20 die de bal achter doelman Tim Suntjens wist te leggen. De 1-2 achterstand leek ook de eindstand te worden, ware het niet dat invaller Remco van Teeffelen in de 86e minuut de gelijkmaker scoorde. Wederom werd er vanuit het middenveld een steekpass gegeven, waarna Remco de bal goed hoog in het doel schoot.

De gelijke stand betekende dat er een penaltyserie volgde om uit te maken wie er verder bekerde in het KNVB bekertoernooi. Tim Suntjens redde eenmaal, echter Tom Derks wist de penalty (in twee pogingen) niet te raken. De zenuwen werden DFO '20 de baas, want de eerstvolgende strafschop werd hoog over geschoten. Lars Aben mocht aanleggen om vv Linne door te schieten naar de volgende ronde en liet deze kans niet onbenut.

Hierdoor mag vv Linne zich opmaken voor nóg een extra wedstrijd in het bekertoernooi, loting volgt later. Vanavond zullen de beelden op TVEllef te zien zijn.

De dames van vv Linne speelde afgelopen vrijdag een inhaalwedstrijd tegen Slekker Boys VR1. Mede door enkele reddingen van Leanne Daamen wist de ploeg de schade beperkt te houden, maar werd er wel verloren: 3-2. Hierdoor lijdt de ploeg van trainer John op 't Veld haar eerste puntverlies.

De veteranen gingen op bezoek bij vv Zwentibold. Doelpunten van Herre v/d Velde (2x) en Manny v/d Beek konden niet voorkomen dat er verloren werd: 5-3.

De overige teams hadden een vrij weekend en maken zich op voor volgende week zondag: ZEBRA ZUNJIG. Meer informatie hierover volgt snel.

vrijdag 20 oktober 2023
Slekker Boys VR1 - vv Linne VR1 3 - 2 Audrey Thijssen 2x

zaterdag 21 oktober 2023
vv Zwentibold Veteranen - vv Linne Veteranen 5 - 3 Herre v/d Velde 2x en Manny v/d Beek