06 feb 2023 door Wouter

Op het sportcomplex, waar sinds afgelopen zaterdag een schitterende nieuwe banner van Hansen Dranken hangt, kreeg vv Linne vandaag net iets te weinig. Op de vroege zaterdagochtend hebben de vrijwilligers van de accomodatie de gesponsorde banner van Hansen Dranken achter het doel opgehangen. Als club zijn we uitermate trots op dit 40 meter brede doek van Hansen Dranken.

Nadat er vorige week een punt werd gewonnen tegen Olympia Schinveld, kreeg vv Linne gisteren, 5 februari, net iets te weinig. Voor de tweede week op rij speelde vv Linne een thuiswedstrijd. Tegen Sporting Sittard '13 werd een veldoverwicht niet omgezet in een overwinning en werden de punten gedeeld. Joos Ruefli zorgde na twintig minuten voor een voorsprong welke door de gasten uit Sittard snel teniet werd gedaan. Met een dikke tien minuten op de klok kreeg de uitploeg nog een rode kaart, maar een doelpunt zat er niet meer in voor vv Linne. Ze kwamen zelfs nog met de schrik vrij, toen Sittard via een spaarzame counter een open kans voor doel mistte.

vv Linne 2 revancheerde zich van de afstraffing tegen FC Maasgouw van vorige week. Thuis werd er met 3-0 gewonnen van het hoog geklasseerde Heksenberg - NEC met 3-0. Cas Eijssen opende na een uur de score, na een mooie aanval. Hierna was het Luuk Louisse die met twee doelpunten de wedstrijd in het slot gooide.

vv Linne 3 kwam er tegen koploper SHH 4 niet aan te pas. Tweemaal stond de paal een doelpunt van topscorer Bas Suntjens in de weg. De ploeg verloor met 1-4, doelpunt van Colin Frencken.

Voor de vrouwen van vv Linne is het nog altijd wachten op de eerste competitiewedstrijd sinds 4 december (!). Aangezien de tegenstanders van de dames de wedstrijden afmelden en/of uitstellen hebben zij de afgelopen drie maanden nog geen wedstrijd gespeeld.

Zondag 5 februari 2023
vv Linne 1 - Sporting Sittard '13 1 - 1 Joos Ruefli