11 nov 2022 door Wouter

Op zondag 30 oktober heeft een afvaardiging van het bestuur van vv Linne hun samenwerking met PSV Eindhoven verlengd. De PSV Academy gaat de komende twee seizoenen, tot 2024, gebruik maken van het sportcomplex van vv Linne om hun jeugdspelers woonachtig in deze regio op te leiden.

De oude overeenkomst liep tot 2022, maar naar tevredenheid van beide verenigingen is men tot een akkoord gekomen om dit te verlengen.
In de praktijk houdt het in dat vanaf komend seizoen drie jeugdteams van PSV Eindhoven op het sportcomplex in Linne hun trainingen afwerken en wedstrijden spelen. Dit betreft de JO-11, JO-12 en JO-13 van de Eindhovense club. Deze trainingen zullen midweeks en overdag (na schooltijd) plaatsvinden.

VV Linne is uitermate trots dat het sportcomplex de juiste faciliteiten bezit om dit tot stand te laten komen. De samenwerking zal de komende tijd worden geïntensiveerd, zodat beide clubs hun voordelen hier uit kunnen halen. Denk bijvoorbeeld aan een grotere zichtbaarheid van de aanwezigheid van PSV binnen onze club en het benutten van de expertise van zowel trainers als bestuur van de Eindhovense profclub.

Op de foto zien we bestuurslid Emiel Koster en voorzitter Yoeri Slats die een shirt overhandigd krijgen van hoofd jeugdopleiding en ex-prof Ernest Faber.