30 okt 2023 door Wouter

Hoe ga je deze Zebra Zunjig kort en krachtig samenvatten in een artikel. We wagen een poging...

Afgelopen zondag, 29 oktober, was de tweede editie van Zebra Zunjig. Een evenement wat is georganiseerd met als doel om zoveel mogelijk verbinding en samenhorigheid te creeeren op de club en er een gezellige voetbalzondag van te maken. We mogen wel uitspreken dat dit is gelukt!

Het was een succesvolle en doelpuntrijke Zebra Zunjig. Hieronder een korte samenvatting van de wedstrijden.

In de ochtend moesten de dames van vv Linne om 09:45u aftrappen tegen de koploper S.V. Argo. Het gemis van enkele spelers en een vroege blessure van Sanne v. Lankvelt maakte de wedstrijd een moeilijke opgave voor de dames van John op 't Veld. In een, niet kansloze, wedstrijd werd er alsnog verloren. De 0-2 eindstand betekende dat de dames voor de tweede maal op rij verloren.

v Linne VR1 - SV ARGO VR1 0 - 2 -

Kun je drie keer op rij een hattrick maken? Is dit überhaupt ooit gebeurt in het shirt van vv Linne óf het algehele amateurvoetbal? Dit historische moment vond gisteren plaats op veld 2 van vv Linne, waar Bas Suntjens voor de 3e week op rij een hattrick uit de hoge hoed toverde. Mede door zijn drie doelpunten werd er met 6-0 gewonnen van RKAVC 3. De andere doelpunten kwamen van de voet van Colin Frencken, Mike Jeurissen en Ken Suijkerbuijk. Voor Ken was het zijn eerste doelpunt in een Zebra shirt! De ploeg van trainer Walter Knippenberg maakt de laatste weken mooie sprongen op de ranglijst en bevind zich nu op een vierde plaats.

zondag 29 oktober 2023
vv Linne 3 - RKAVC 3 6 - 0 Bas Suntjens 3x, Mike Jeurissen, Colin Frencken en Ken Suijkerbuijk

Om 12:00u trapten de heren van vv Linne 2 af. Met drie nederlagen en een gelijkspel was het niet de seizoenstart die men gewenst had. Helaas op deze Zebra Zunjig moesten de heren in het rood spelen om verwarring met shirts te voorkomen. In dé derby tegen SHH4 was vv Linne 2 zeker in de eerste helft de betere ploeg. Na rust ging de wedstrijd meer gelijk op en leek de wedstrijd te eindigen in een bloedeloos gelijkspel. Echter was het Rowan Pecasse, de dit seizoen overgekomen speler van Spcl. Leeuwen, die ontsnapte aan de verdediging van SHH. Binnen het 16-meter gebied werd hij gevloerd en de scheidsrechter kon niets anders dan de bal op de stip leggen. Voor (ondertussen) 'good old' Stan Raemakers een koud kunstje. Hij bezegelde het lot en schoot vv Linne 2 naar de eerste driepunter.

zaterdag 29 oktober 2023
vv Linne 2 - SHH 4 1 - 0 Stan Raemakers

Het toetje kwam om 14:30u. De spelers van vv Linne 1 liepen hand in hand met elf jeugdspelers het veld op. In de stromende regen zorgden rookpotten en een flink aantal knallen vuurwerk voor een lekker sfeertje op ons sportpark. De supporters werden dan ook hartelijk bedankt en er werd een ware voetbalshow op de mat gelegd. Bij rust stond het namelijk al 8(!)-0 voor vv Linne. Om al deze doelpunten apart te benoemen krijgt de maker van dit bericht een muisarm van, dus dat slaan we over. Na rust bouwde vv Linne de score verder uit en stond er na 90 minuten een 12-0 eindstand op het scorebord.

Barney v/d Heijde scoorde maar liefst zeven maal en laat zich direct zien aan de top van de ranglijst. Ook Dillon Janssens vond het netje en scoorde net als in de beker tegen FC Roerdalen drie keer. Kai Mevissen, maakte het dozijn doelpunten compleet door twee keer te scoren.

zondag 29 oktober 2023
vv Linne 1 - RKAVC 1 12 - 0 Barney v/d Heijde 7x, Dillon Janssens 3x en Kai Mevissen 2x

Al met al een super Zebra Zunjig, waar het wél balen is voor de vv Linne VR1. In totaal zijn er 19 doelpunten gemaakt in vier wedstrijden. Negen punten, twee hattricks en een zevenklapper....Dit gaat niet snel overtroffen worden. Op een gezellig druk sportpark werd nog enkele uren doorgefeest en gezongen.

De foto's van de Zebra Zunjig proberen wij zo snel mogelijk te publiceren.