09 nov 2022 door Kai

NAAM Daan Roeks GEBOREN 21 augustus 2002 TEAM Linne 2 POSITIE Doelman. Mijn huidige teamgenoot Gio Swemers was in de F mijn trainer en ik stond eerst altijd in het veld de bloemetjes te tellen. Toen was er een keeper nodig en wees Gio mij aan om te keepen omdat ik de langste was. En nu keep ik nog steeds. JEUGDTEAMS Vanaf de F naar de A en zo door naar de senioren, maar altijd in de F2, E2, D2. Wel mooi kampioen geworden in de E2. RELATIE Al bijna twee jaar samen met vriendin uit Swalmen, die ik ken van de middelbare school. Zij filmt me ook altijd als ze komt kijken. Afgelopen zondag had ze ook een mooie redding van me gefilmd. WERK/STUDIE Ik studeer nu een maandje Geneeskunde. Vorig jaar werd ik nog uitgeloot maar dit jaar zit ik er met veel geluk wel in. GROOTSE BLUNDER Ik moest de Geneeskunde toelatingstoets maken maar had de verkeerde datum in mijn hoofd. Een paar dagen voor de toets kwam mijn vriendin er achter dat de toets eerder was dan ik dacht. Gelukkig haalde ik ‘m wel. TROTS OP Mijn moeder. Toen mijn pa overleed, heeft zij het zo goed opgepakt. Werk moest door en thuis natuurlijk ook. Er is toen veel veranderd en zij heeft dat zó goed gedaan MOOISTE VOETBALMOMENT Met schoolvoetbal op de basisschool speelden we in de eerste ronde tegen Herten. Bij een 1-1 stand waren we door naar de volgende ronde. In de laatste minuut kregen we een vrije trap tegen die vol op goal werd gepoeierd door zo’n dikke laatste man. Ik hield de bal tegen maar niet vast. Toen kwam de spits in een 1 tegen 1 met mij, maar die had ik weer te pakken. Meteen daarna werd afgefloten en waren we door. In de volgende ronde verloren we kansloos maar dat maakte mij al niet meer uit.

"Ik wil wel eens weten hoe je op een festival staat als je 1,65 meter bent."

JEUGDIDOOL Maarten Stekelenburg. Rond het WK 2010 begon ik net met keepen en voetbal kijken en hij was toen echt een goede doelman, vooral met die redding op Kaká tegen Brazilië. FAVORIETE SPELER LINNE Dat moet Cas Eijssen zijn. LASTIGSTE SPELER OP DE TRAINING Sinds ik bij de selectie zit, is dat Lars Aben. Die poeiert die bal gewoon vol op je af en die zijn moeilijk te stoppen. ETEN Sushi DRINKEN Wodka Sprite vind ik erg lekker, maar met uitgaan drink ik een biertje om de bankrekening een beetje te sparen. UITGAAN Op vrijdag na de training eerst even in de kantine en daarna mezelf klaarmaken en met vrienden naar stad, meestal Le Journal of De Kade. LAATSTE KEER DRONKEN Eh, even nadenken hoor… Twee weken geleden. DAGJE RUILEN MET Iemand die kleiner is dan 1,70 meter. En dan als die naar een festival gaat. Ik krijg op festivals altijd opmerkingen over hoe lang ik ben, maar ik wil wel eens weten hoe je daar staat als je 1,65 bent. TV Niet echt. Meer Netflix, nu Better Call Saul. Aanrader! FILM Cars 1, 2 en 3 toen ik klein was, vet man! Met de hele familie naar Disneyland en ik wilde alleen maar naar die auto van Cars. Super groot park en voor mij was die auto genoeg. SOCIAL MEDIA Beetje scrollen op Insta, TikTok, YouTube. Vooral voetbal dingen. MUZIEK Engelse rap en Jim Craemers! Dave, J. Cole, supervet. Afgelopen zomer moest ik werken op WOO HAH! en daar waren zij ook. Echt niet normaal. BIJGELOOF Als iemand voor de wedstrijd zegt dat ik goed bezig ben of dat ik een goede redding maak, denk ik meteen dat ik slecht ga keepen in de wedstrijd. Als niemand iets positiefs zegt, dan keep ik beter denk ik dan. DROOM VV Linne in de Eredivisie. FAVORIETE VOETBALCLUB Ajax. Elke jaar haal ik wel een shirtje. Dit jaar heb ik Timber maar had eigenlijk Brobbey moeten doen. Echt grappig die interviews. LINNE 2 DIT SEIZOEN Ik hoop eens een keer punten te pakken in een uitwedstrijd. Lijkt me wel leuk.

• daan-roeks